A Federación Galega de Montañismo (FGM) na súa Xunta Directiva do 24 de abril, acorda o seu apoio ao manifesto da FEDME pola defensa de Canal Roya ante a ameaza do proxecto da unión de estacións entre Astún e Formigal.

Amosamos con isto a nosa profunda preocupación por un modelo de desenvolvemento turístico que confronta directamente ca protección do medio ambiente, sendo conscientes do inmenso valor ecolóxico e paisaxístico da contorna de Canal Roya e o Pico Anayet.

Dende a FGM apostamos firmemente polo desenvolvemento de proxectos e a práctica do deporte no medio natural de xeito respectuoso ca natureza. Por proxectos que ponderen adecuadamente o peso do turismo e o seu impacto no medio, rexeitando aqueles modelos que promovan a masificación nas contornas de montaña. Somos conscientes de que as montañas son ecosistemas moi diversos e fráxiles, e que merecen o todo o noso recoñecemento e coidado.

Estamos ademais, nun escenario de cambio global onde tódolos datos indican que cada vez haberá invernos máis curtos e con menos neve, polo que un proxecto destas características carece de sentido.

Mediante este comunicado a Federación Galega de Montañismo súmase ao manifesto da FEDME pola protección de Canal Roya rexeitando a unión de estacións, e amosamos o noso apoio a todas esas entidades locais e sociais que loitan día a día pola súa protección.


ULTIMA HORA

Nestes días recibimos a boa nova de que a unión de estacións parece que non se vai levar a cabo, non obstante debemos manternos vixiantes ante as constantes agresións ás montañas. Proxectos coma este carecen de sentido, e ata que non se logre protección para Canal Roya, sempre estará aí a ameaza.

As montañas son o lugar onde practicamos o noso deporte e debemos velar pola súa conservación. Albergan ademáis ecosistemas únicos e delicados, indispensables para afrontar con resiliencia os retos do cambio climático.


COMUNICADO DA FEDME O 1 DE MAIO DE 2023

Gracias a la sociedad civil y a partir de ahora “Parque Natural de Anayet ¡ya!”

El día primero de mayo de 2023 podemos tener la certeza de que no se van a aprovechar los fondos Next Generation para colocar pilonas, edificios y pistas en el valle de Canal Roya, rico en valores naturales, geológicos, culturales y paisajísticos.

Es justo agradecer su esfuerzo a quienes se han movilizado y han exteriorizado su oposición a esta propuesta insensata. Comenzando por los activos miembros de la Plataforma en Defensa de las Montañas y siguiendo con todos los clubes y federaciones de montañismo que valientemente y sin ambigüedades se han manifestado. Así como a todas las montañeras y montañeros de cualquier edad, y personas que aprecian nuestras montañas. Personas de reconocido prestigio, científicos, personas populares o anónimas. Todos unidos por una misma causa y conscientes de la importancia del momento que vivimos. 

La Federación Española de Deportes de Montaña y Escalada (FEDME), en reunión de su Junta Directiva de 2 de febrero se pronunció por unanimidad y con contundencia en contra de la unión de las estaciones de Formigal y Astún por Canal Roya mediante un telecabina. Pero el camino no ha terminado.

Gracias a la sociedad civil ha triunfado otra vez el buen sentido, la lógica y la ley, pero debemos recordar que en los años setenta del pasado siglo se proponían urbanizaciones en Canal Roya, y desde entonces los fantasmas de la especulación han resucitado periódicamente. 

Para los que amamos las montañas es una obligación ética preservar el entorno natural que nos legaron nuestros padres para las generaciones venideras. Conservar la Tierra que heredamos.

Muchas gracias a esa sociedad civil que se ha movilizado. Enhorabuena, y a partir de ahora continuamos unidos trabajando sin desfallecer por un “Parque Natural de Anayet ¡ya!”